Bij Phishing proberen fraudeurs om via een email achter je bankgegevens te komen. Als je het advies in de email opvolgt, dan wordt je naar een frauduleuze bankwebsite gelokt. De website is zo goed nagemaakt dat je bijna niet ziet dat het niet om de originele website van jouw bank gaat. Op deze valse website moet je vervolgens inloggen met je bankgegevens en op deze manier verraad je je bankgegevens aan de fraudeur. 


Op deze manier is het mogelijk, dat de fraudeur bij ons een bestelling geplaatst heeft en deze bestelling met jouw geld betaald heeft. 

Wij verkopen digitale producten en leveren direct nadat wij van de bank een bevestiging hebben gekregen dat de klant betaald heeft. Dat is meestal binnen enkele seconden nadat de bestelling op onze website opgegeven is. Als de producten eenmaal geleverd zijn, is dit niet meer terug te draaien. Het is dus niet mogelijk de bestelling te storneren of het geld terug te boeken, hoe graag wij je hierbij ook verder zouden willen helpen.


Ben je slachtoffer geworden van phishing of een ander soort fraude, informeer dan direct je bank, neem contact op met de fraude helpdesk en doe aangifte bij de politie. De politie zal ons een aanvraag om meer informatie sturen. Dit verzoek beantwoorden wij binnen 24 uur.


Websites waar je meer informatie kunt vinden zijn:

https://www.fraudehelpdesk.nl/

https://www.politie.nl/themas/


Ook op de website van je bank vind je vaak meer informatie.