Af en toe ontvangen we een frauduleuze betaling via iDeal. De fraudeur heeft dan op de een of andere manier toegang gekregen tot jouw betaalgegevens en met jouw geld een bestelling bij ons betaald. Het is voor ons niet mogelijk vooraf te controleren of een betaling frauduleus is of niet. 


Wij verkopen digitale producten en leveren pas nadat wij van de bank een bevestiging hebben gekregen dat de klant betaald heeft. Bij iDeal is dat meestal binnen enkele seconden nadat de bestelling op onze website opgegeven is. Als de producten eenmaal geleverd zijn, is dit niet meer terug te draaien. Het is dus niet mogelijk de bestelling te storneren of het geld terug te boeken, hoe graag wij je hierbij ook verder zouden willen helpen.


Ben je slachtoffer geworden van fraude, informeer dan direct je bank, neem contact op met de fraude helpdesk en doe aangifte bij de politie. De politie zal ons een aanvraag om meer informatie sturen. Dit verzoek beantwoorden wij binnen 24 uur.


Websites waar je meer informatie kunt vinden zijn:

https://www.fraudehelpdesk.nl/

https://www.politie.nl/themas/


Ook op de website van je bank vind je vaak waardevolle informatie.