Het aantal slachtoffers van internetfraude neemt helaas toe. Momenteel worden mensen gebeld door iemand die zich voordoet als een medewerker van Microsoft. Ongewild doet de bankrekeninghouder diverse betalingen, waarmee de fraudeur producten inkoopt bij online shops. Af en toe ontvangen wij ook een frauduleuze betaling.


Wij verkopen digitale producten en leveren direct nadat wij van de bank een bevestiging hebben gekregen dat de klant betaald heeft. Dat is meestal binnen enkele seconden nadat de bestelling op onze website opgegeven is. Als de producten eenmaal geleverd zijn, is dit niet meer terug te draaien. Het is dus niet mogelijk de bestelling te storneren of het geld terug te boeken, hoe graag wij je hierbij ook verder zouden willen helpen.


Ben je slachtoffer geworden van fraude, informeer dan direct je bank, neem contact op met de fraude helpdesk en doe aangifte bij de politie. De politie zal ons een aanvraag om meer informatie sturen. Dit verzoek beantwoorden wij binnen 24 uur.


Websites waar je meer informatie kunt vinden zijn:

https://www.fraudehelpdesk.nl/

https://www.politie.nl/themas/microsoft-techscam.html


Het programma Ask me Anything heeft ook een special over dit onderwerp uitgebracht. 

https://www.bnr.nl/radio/askmeanything/10325540/22-juni-internetzwendel